15. Com te tenyixes les canes ?

 Quines preguntes de fer, man germana. I així en públic, sas ?   


Pero, vale,  admitixo que tinc canes i de fa molts d'anys.  Hasta fa poc me les tenyien a la peluqueria pero ara m'hai passat a lo natural i faig servir henna. Perquè ? pos primer  va ser per curiositat i de no agredir lo meu pèl, però la viritat és que, quan se me comencen a vore, me sembla que tenen un aspecte més natural que antes (no se me marca tan la ralla, és més difuminat)


Mira que m'ho havien recomanat, pero me pensava que la henna era domés negra o roja. Resulta que no, que tens un munt de mescles que donen tonalitats diferents (domés castanys, tens 3 o 4 tons). I mira com me queda lo cabell . La primera es una visió així general, per a què veigues lo resultona que quedo i  la segona es de la part de dalt , que tinc moltes canes i ara se veuen un castany més claret, que li dona uns reflexos molt xulos (per a mi, per lo menos 😅). Bueno, les fotos no són gens glamuroses, però lo post és per a explicar, no per a guanyar likes a cap banda





Si vas a la peluqueria o te tenyixes a casa en los tints convencionals:

Segons el Mètode, hauries de mirar els ingredients i en funció del que porten , rentar-te'l d'una manera o d'una atra.  Resumint: per assegurar-te lo tiro, torna a la casilla de sortida, o sigue, 

                    rentat en gel de dutxa

                    mascarilla

                    suavitzant


Si decidixes provar la henna, lo primer és buscar una bona marca. Les que hai trobat a les botigues de Tortosa, són d'una marca barateta (3 o 4 euros) que porten bastantes sals metàl·liques i diuen que no és bo.  Que io l'hai probat i me va anar perfecte, però com soc ben creenta, pos vaig comprar-me una marca de les que recomanen. La primera vegada ho vaig comprar per internet, i despues vaig tindre la sort de trobar-ne a  @toteko de Vinaròs. Una caixa val uns 11euros, en funció de la tonalitat, pero me dura per a tres o quatre tenyides

Io hai triat un color una miqueta més clar que lo meu, i així tapo les canes pero li dono una atra tonalitat, en lo que lo cabell guanya en reflexos i a la llarga les meues canes seran les meues metxes (tinc un castany fosc i me poso castany avellana) Per com me creix lo cabell, m'ho hai de fer cada 4 setmanes , i les canes tapades m'aguanten bé lo color

Com se fa servir ? 

Primer que res, per l'amor de  Déu, posa't roba vella, i tingues guants de plàstic a mà. La henna taca i no marxa a la primera. Per a les primeres vegades, prova també de posar-te vaselina al voltant de la cara, com te fan a la pelu, per evitar tacar-te.Io ara ho faig sense, i hai tingut sort i no me taco, potser perquè lo color que gasto no és dels més  intensos

Has de calentar aigua (calentar, no bullir)  i tirar-la a un recipient d'estos que venen per a tenyir lo pèl.  Vas tirant los polvos i remenant (ho faig en un palillo de minjar xino). T'ha de quedar com una papilla de fruites, consistent pero fluida. En lo cepillet del kit de tenyir que hai comprat, m'ho vaig posant per les arrels i hasta mig cap, més o menos. I quan hai acabat, repartixo en les mans lo que m'ha quedat (si convé se'n fa més ) per lo resto de cabell


La marca que te dic ja porta un gorro de plàstic que va molt bé. Si no, busca una bossa o paper film per no anar tacant per casa. Voràs que l'aulor és forteta i que lo pèl te va quedant aspre.  Estaràs moníssima i me maleiràs, ho sé ...


Ancara que a les instruccions digue que són 2 hores, estate unes 4 horetes i una miqueta més si pots


Esbandix-te bé lo cabell.  Pero bé , bé. No fem servir xampú ni res, només aigua i les mans.  Teòricament no mos podem posar res més al cabell en 48 hores perquè interferix en l'oxidació del color i bla bla bla,  pero com me queda lo pel com un fregall, hai provat de posar-me una mica de suavitzant i gel de lli a les puntes i dixar-lo , i puc sortir al carrer i anar  a treballar en dignitat.


En resumides cuentes (tenia ganes de posar esta frase, ho sento), la henna té pros i contres

Pros:

a la vegada de tenyir, estàs alimentant el cabell

quan te va creixent  lo cabell, té un aspecte més natural

li dona uns reflexos naturals molt bonics


Contres:

l'aulor i la ressecor de moment

si no t'ajuda ningú, lo lavabo pot semblar las Regiones Devastadas


Te dixo una foto just antes de posar-me la henna i arribada de la platja, per a què veigues com se me veu lo pel a les 4 setmanes de tenyir-me.  Los pels que veràs més clarets, son les canes "velles" tenyides. L'atra, es a les 24 hores de traure'm la henna. Que t'ha paregut, morrut ?






Fa poc, la nostra amiga @patikas_bisuteria va publicar un vídeo a YouTube, precisament sobre la Henna. Te dixo l'enllaç aquí pero tingues en compte que ella s'ho fa en les mans, i s'empastra bastant més del necessari. Si t'animes o si tens algun dubte, pos me preguntes, en confiança.


Au pos, andusien i a esforçar-se

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

9. Quins dubtes vam resoldre ?

16. Gorro per a dormir

10. Què faig si vaig a la platja?